ferrari 4 deurs "Penin"

• Trickey

Ik heb heel lang geleden ooit een foto gezien van een 4 deurs ferrari. Ik dacht dat deze de Ferrari Penin heette, mar dat weet ik niet meer zeker. Weet iemand hier meer van, of , nog beter, heeft iemand er een foto van die hij of zij kan mailen?

Alvast bedankt!

Trickey

• Cor de Vrieze, Arnhem

Hallo Trickey, je bedoelt misschien een ontwerp van Pinin Farrina (dus niet Pininfarina!) MVG Cor

• Cor de Vrieze, Arnhem

En ik heb een foto gevonden. Kan ik je toesturen.

• Trickey

Hoi Cor,

Stuur m maar naar rick@fampeels.eu.

Dankjewel man!

Groeten,

Rick

• mark vd meijs

nou bijna goed: het is de Pinin.

Afgelopen Messe in Essen was ie ook in Duitsland te bewonderen, maar ik heb m tijdens een Ferrari Club meeting van dichtbij gezien (en van binnen) bij Garage Francorchamps aangezien Jacques Swaters een prototype heeft. Hij heeft de Boxermotor van de 512 BB. Tenminste een dummy ervan want er zat geen binnenwerk (zuigers, drijfstang, kleppen etc) in de motor.

Ik er een foto van

• Cor de Vrieze, Arnhem

In het boek waar ik de foto uit scande werd ie toch “Penin”genoemd. Toch ook nog een ander model misschien?

• Trckey

Mark, zou je een foto kunnen mailen naar rick@fampeels.eu?

Dankjewel

• mark

Cor, dat kan best zijn. Waarschijnlijk is het dan een druk/ zetfout, aangezien achterop de auto PININ met schrijfletters staat.

• Cor de Vrieze, Arnhem

Hallo Mark,

Bedankt voor de uitleg. Pinin is het dus.

MVG

Cor

• Ferrari

Hoogstwaarschijnlijk is het de Ferrari 456GT die speciaal is gebouwd voor de sjeik van brunei. Deze 4 deurs Ferrari heeft Ferrari speciaal en alleen voor hem gebouwd. Ik geloof dat er 2 of 3 van zijn gebouwd, maar dat weet ik niet zeker.