Boek over Ferrari

• Robin

Hoi,

Ik ben in het bezit van een 2tal Ferrari boeken, maar die gaan over de F1 historie en de Ferrari F1 wagens. Maar nu ben ik op zoek naar een boek met informatie over alle of in iedergeval veel van de wegauto's van Ferrari. Heb alles afgezocht maar kan niks vinden.

Heeft iemand een aanrader of tip?

Mvg, Robin.

• Wim

Robin,

de volgende boeken staat erg veel in.

Het ultieme verhaal van Ferrari, geschreven door Brian Laban, en Ferrari door Pininfarina een uitgave van REBO productions, geschreven door Etienne Cornil.

succes.

Wim

• Robin

Bedankt voor je snelle reactie. Ferrari door Pinifarina heb ik zien staan op bol.com, maar dat is denk ik meer over de ontwerpen van verschillende Ferrari's of niet?

Ik denk dat het andere boek misschien beter is, want ik wil graag ook info over de motoren enzo.

• Robin

Dit staat erover in bol.com

In het boek Ferrari door Pininfarina belicht Etienne Cornil deze legendarische samenwerking en verkent hij de ontwikkeling van de vormgeving van de modellen die van 1952 tot heden in Maranello werden gebouwd.

Hierbij begrijp ik dus dat heel veel modellen ervan worden belicht, maar gaat het ook over de motor? En de verschillen tussen bijv de Testarossa en de GTO?

Mvg, Robin.

• Wim

Robin,

In Ferrari door Pininfarina staan de specificatie's van de motoren onder verdeeld per type, zoals Presentatie-productie, Motor-transmissie, Onderstel, Afmetingen-gewicht, Prestatie's.

Ook staan er speciale modellen in en voor wie gemaakt.

Bijvoorbeeld 375MM-375 PLUS welke is gebouwd voor Ingrid Bergman of bijv. de speciale375 America welke is gebouwd voor Giovanni Agnelli.

Hopelijk kun je er wat mee.

Het boek Ferrari een legende die voortduurt van Nicky Wright en ook van REBO productions, staat niet zo veel in, maar wel weer de sprcificatie's.

groeten,

Wim

• Michiel

Dag Robin,

Ik weet niet waar je woont, maar bij Autoland (G. van Amstelstraat) in Hilversum en Autonet (Oostzeedijk) in Rotterdam kan je meer Ferrariboeken vinden dan je kunt betalen… Verder zit er in de Oude Kijk in het Jat straat in Groningen een boekhandel met een ruime collectie autoboeken en kan je bij De Slegte overal in NL ook redelijk wat krijgen. kortom: keuzse genoeg met wat zoeken.

Michiel

• mark

Tja, Ferrari door Pininfarina heb ik nog niet, maar ik heb wel The Complete Ferrari van Geoffrey Eaton en Ferrari door Hartmut Lehbrink en Rainer W Schlegelmilch.

Alletwee best aardige boeken, maar al wat ouder waardoor recentere modelllen er nog niet in staan.

Maar ga inderdaad eens bij Autoland kijken zoals Michiel al zei. Ze hebben er ook ruime keuze uit mooie modellen.

• Biker Paul

Autonet in Rotterdam is zeker een aanrader, ben je ook redelijk in de buurt van Schuiten autominiaturen, kun je er meteen een model van kopen………. :D