tweeling 308 GTSI (US versie)

• Andre

ik ben op zoek naar iemand die een 308 GTSI (us versie) heeft en

waarmee ik en vergelijk kan maken.

Ik heb namelijk gezien dat er bij mij wat delen missen die oa te maken hebben met

emissie en met het koelsysteem, er schijnt een temperatuurschakelaar onder het

expantietankje te moeten zitten en deze mist bij mij,en ik kan het niet goed zien

in het werkplaatsboek wat er nu precies mist.

Het probleem is dat de watertemperatuur veel te hoog op loopt en heeft mogelijk hier mee te maken.

• 308ROB

Kijk eens bij w.w.w.autowestland.nl daar staat een u.s uitvoering 308.

Even kijken moet toch kunnen. groeten 308ROB

• michiel

Vermoedelijk heeft iemand die 308 GTSi naar Europa gehaald en er alle emissiemaatregelen afgesloopt in de hoop zo meer PK's te verkrijgen, en er iets teveel uitgehaald. Heb je al gecontroleerd of de temperatuursensor in de radiator wel werkt? Als de koeling niet automatisch aanslaat loopt de boel te hoog op. In principe moeten bij het aanzetten van de airco de fans gaan draaien. Als dat het geval is, dan is de sensor in de radiator stuk. Is dat niet zo, dan heb je een probleem in je electronica.

Michiel

• Andre

de temperatuur sensor werkt wel schakelt op tijd in ik heb alleen nog wel een andere test uitgevoerd waarbij ik een verschil heb gevonden.

Ik heb namelijk een externe temperatuurmeter in het expansievat gestoken en kwam tot de ontdekking dat als de wagentemperatuur meter op 195 f stond,het water in het expansietankje 76 graden is, de sensor voor de water temperatuur zit boven op de verdeelbrug dus neem ik aan dat de waarde moet kloppen (de thermostaat is bij deze temperatuur dan nl ook al geopend) maar zeker weten doe ik het niet.

Dit zou betekenen dat de temp.meter een verkeerde indicatie geeft, de temperatuur sensor is ook al vervangen,blijft dus over de meter zelf, of mijn manier van meten klopt niet.

In ieder geval bedankt voor je reactie

Andre