Ferrari fabriek / musea

• Patrick

Met onze zomervakantie zijn we in de toscane dus ook vlakbij ferrari. Dus………..

Wie weet het adres in Modena waar het museum staat van ferrari. Is dit de moeite waard om te zien ?

Is er ook wat te zien in Maranello de ferrari fabriek of is dit helemaal afgeschermd ?

Heeft ferrari ook een testcircuit ik weet dat de collega's in duitsland wel een testcircuit hebben en dat is altijd wel leuk om te gasten te zien gummen.

Patrick,

• Johan

Ferrari heeft een eigen circuit: Fiorano, weet alleen niet of dit ook bij de fabriek ligt.

Johan

• Michael

Ik ben er afgelopen jaar ook geweest, en ga dit jaar weer naar Maranello.

Hier is een Museum, waar redelijk wat Ferrari's staan, het testcircuit ligt ongeveer bij het Museum. Ook zie je de fabriek, maar daar heb je het ook mee gehad dan.

Er zijn ook nog een paar Ferrari zaken waar Ferrari's staan.

Ik zou zeggen: ga er zeker een keertje heen! Het is zeker de moeite.

Oh ja, en in het weekend gebeurt er volgens mij niet zoveel, dus kan je beter door de week gaan.

• Antal (Bella-Ferrari)

In Modena is geen museum. Wel is daar Stabilimenti Scaglietti, de fabriek waar de meeste body's gemaakt worden. De rest is allemaal in Maranello.

De fabriek kom je niet in. Tegenover de oude fabrieksingang is de Ferrari-Shop. Mooi maar duur. In de buurt van de shop vind je ook het testcircuit en het museum, Galleria Ferrari genaamd. Ze zijn aan het verbouwen, maar wel de moeite waard.

Zoals ook al gemeld, is er in het weekend weinig tot niets te beleven, dus ga op een doordeweekse dag. In Maranello zijn diverse zaakjes met Ferrari modellen en andere verzamelobjecten.

Succes.

• mark

Nou, ik weet niet precies waar la Galleria is, maar voor zover ik me kan herinneren,

was het vlak bij de fabriek. (ik ben er in 1997 geweest)

Ook de moeite waard is Fiorano!

Ik had op een gegeven ogenblik een plekkie gevonden waarbij ik, welliswaar dankzij wat acrobatische toeren, een plaatsje had gevonden in een of andere mast.

Hier keek ik recht in een bocht, onder het viaduct door RECHT de pitstraat in!

Was Nicola Larini aan het testen zeg! Wat een sound die Formula 1 ferrari tussen al die gebouwen door!

Tja verder hebben anderen voor mij al leuke tips gegeven, dus ik zou zeggen:

Ga er gerust heen!

Goeie reis

groeten Mark

• ForzaRossa.nl

The Galleria ligt aan de Via Dino Ferrari (straat schuin tegenover de fabriekspoort). Recht tegenover de fabriek ligt het restaurant waar Enzo vroeger at. Nu wordt daar nog steeds veel gegeten door Ferrari mensen. Achter het restaurant ligt nog een lunchroom waar door de werknemers van Ferrari geluncht wordt.

Om goed op Fiorano te kijken moet je de doodlopende straatjes in rijden. Je kan ook aan de andere kant van het circuit komen (richting het stadje Fiorano rijden en dan vlak buiten Maranello aan de kant stoppen…er ligt daar een heeel klein weggetje waar je mooi kan parkeren.) je hebt daar een vrij uitzicht over 2 of 3 bochten, zo'n 4 a 5 meter van het hek.