FERRARI-expositie

• The Gallery Brummen

FERRARI-expositie in The Gallery Brummen

Van 15 november 2003 t/m 1 februari 2004 staat bij The Gallery Brummen, Aaldering Classic & Sportscars, het merk Ferrari centraal. De gehele bovenverdieping, maar liefst 1500 m2, staat geheel in het teken van dit wereldberoemde Italiaanse topmerk.

Diverse tijdsperioden

Met hulp van de Ferrari Club Nederland is een selectie gemaakt zodat uit de verschillende tijdsperioden: jaren ?50-?60, jaren ?60-?70, jaren ?80-?90 en ?90 tot heden auto?s vertegenwoordigd zijn. Auto?s die u niet dagelijks voorbij ziet komen zoals bijvoorbeeld een Ferrari 250 Pininfarina, een 250 GT Berlinetta Competition Short Wheel Base, een Dino 246 GT, een 330 GTC, een 365 GTB/4 ?Daytona?, een Testarossa, een 348 GTS, een 550 Maranello en nog veel meer!

Modellen, boeken, schilderijen

Tijdens de tentoonstelling hangt aan de wanden de complete serie ?The Red Dream Collection? van kunstenaar Hessel Bes, bestaande uit prachtige litho?s van Ferrari-racewagens door de jaren heen. Daarnaast zijn van deze serie ook de originele schilderijen te bewonderen. De Ferrari-fans kunnen ook terecht bij Traffic Bookshop waar het assortiment deze periode geheel is afgestemd op dit merk. In de vitrines vindt u prachtige (handbouw) modellen. Lifestyleshop Upstairs zal naast de gebruikelijke collectie ook diverse Ferrari-fan-artikelen verkopen zoals t-shirts, petten, vlaggen enz. Speelgoedmuseum Toy Gallery speelt ook in op het thema en zal een collectie Ferrari-miniaturen tentoonstellen. Zelfs lunchroom The Pitstop past zich aan en zal een Italiaans getinte menukaart voeren.

Tijdens de Ferrari-expositie geldt een gecombineerde entreeprijs voor zowel de Ferrari?s als het speelgoedmuseum Toy Gallery. Het overige deel van The Gallery blijft zoals gebruikelijk vrij toegankelijk.

Entree:

Volwassenen ? 7,50 p.p.

Kinderen 5 t/m 12 jaar ? 6,= p.p.

Kinderen t/m 4 jaar gratis

The Gallery Brummen, Aaldering Classic & Sportscars is gevestigd aan de Arnhemsestraat 47 in Brummen (aan de doorgaande weg Arnhem-Zutphen), tel. 0575-564055. Naast de Ferrari-expositie vindt u de autocollectie bestaande uit 150 klassiekers en oldtimers van diverse merken. Kijk voor meer informatie op www.thegallerybrummen.nl

Geopend maandag t/m vrijdag van 8.30 ? 17.30 uur, zaterdag 9.00 ? 16.00 uur en iedere 1ste zondag van de maand van 11.00 ? 16.00 uur.

Arnhemsestraat 47 ? 6971 AP BRUMMEN ? Tel. 0575-564055 ? Fax 0575-564767

www.thegallerybrummen.nl

• glenn

zijn jullie met de kerst open en zoja wat zijn

dan de openingstijden?

• Ben Reurink

hoi Glen,

Ik ben vorige week op deze expositie geweest! Dit is zeker een aanrader. A.s. zaterdag hebben ze zelfs de mogelijkheid om ferrari te rijden vanaf the gallery. Ik weet alleen niet of met de kerstdagen ook open zijn. Maar als ik jou was dan zal ik a.s. zaterdag ff lang gaan, kan je nog een mooi ritje maken in een Ferrari.

je kunt je aanmelden op www.ferraririjden.nl

mvg

Ben Reurink