aankoop mondial

  • frank

    Hallo,

    Ben van plan om een Mondial van 82 te kopen.

    Heb al enkele sportwagens gehad van de duitse collega's en steeds zonder problemen,en zou er nu dus een Mondial aan willen toevoegen.

    Heeft iemand ervaring met de onderhoudskosten als je 5000 km/jaar maakt?en waar moet je vooral op letten bij de aankoop?

    Alvast bedankt,Frank

  • Ferrari Owner

    Ik heb nu sinds een jaar een Mondial uit '91. Hij bevalt zeer

    goed. Ik heb (nog) geen problemen met deze wagen gehad. Kijk vooral of er nieuwe riemen op zitten. Dit is nogal een kostbare zaak. Mocht je het niet vertrouwen, neem iemand mee die een beetje verstand heeft van dit soort auto's.

    Met vriendelijke groet,

    Ferrari Fan

  • frank

    thx.

    Heb ook eens gebeld met Ferrari Belgie.

    Zoals je zei,riem is kostelijk ,ongeveer 2000 Euro(blijkbaar om de 3 jaar of 50000 km),en bij 5000 km/jaar schatten ze ongeveer 1500 Euro/jaar onderhoudskosten(kan ik zéééér goed mee leven)

    Wagen is ook op OH geweest bij jullie invoerder dus al een goed teken.

    mvg,Frank

  • Ferrari Owner

    Klopt om de drie jaar moet je de riem vervangen. Mocht je hem kopen, dan wens ik je veel plezier met de auto. Mij bevalt hij tot nu toe ZEER goed.

    Met vriendelijke groet,

    Ferrari Fan

  • ramonster

    compleet eens met de andere fans!!!!!!!!

    Maar vertrouw nooit meteen lage km-ers en let goed op bij de tweede versnelling.

    En daarbij is het plaatwerk nagenoeg bijna niet meer aan te slepen.

    Dus pas op met een kapot schermpje , kan al snel oplopen in de duizende euro`s

    En eveneens laat een kenner meegaan !

    groetjes